Vera Laporeva studeerde bij Viktor Liberman (Utrecht), Phillip Hirschhorn (Brussel), Mikhail Bezverkhny (Gent) en bij Natascha Morozowa aan het Rotterdams Conservatorium. Vera Laporeva geeft regelmatig concerten in Nederland (Concertgebouw van Amsterdam), België, Duitsland (Mozart-Saal Alte Oper Frankfurt), Zwitserland, Frankrijk en maakte tournees naar Zuid-Afrika, Marokko en China.
Ook speelde zij op verscheidene festivals zoals het “Lentefestival“ te Averbode, het “Russische Kamermuziekfestival” te Gent, “Gergiev-festival” te Rotterdam en maakte radio- en tv-opnames in Nederland, Duitsland en China. Vera Laporeva gaf regelmatig masterclasses aan het Conservatorium te Potchefstroom, Zuid-Afrika, was gastdocente aan de Zomeracademie in Friedrichsdorf (Duitsland) en verzorgd jaarlijks masterclasses voor kamermuziek in Arosa (Zwitserland). Sinds 2004 is zij een concertmeester van het Metropole Orkest.
Thomas Herrmann studeerde in Darmstadt (Grigory Gruzman), in Detmold (Anatol Ugorsky) en voltooide zijn opleiding bij Naum Grubert aan het Conservatorium van Amsterdam, waar hij zijn diploma met “summa cum laude” behaalde. In 1991 richtte Thomas Herrmann het Erasmus Trio op wat sinds meer dan 30 jaar tot de toonaangevende pianotrio’s van Europa hoort.
In 2006 richtte Thomas Herrmann het Internationale Kamermuziek Festival Haarlemmermeer op, waar hij tevens artistiek leider van was tot 2017. In 2007 werd Thomas Herrmann uitgekozen voor een boek/DVD presentatie van Ben Daeter als een van de meest vooraanstaande Pianisten van Nederland en in 2010 werd hij genomineerd voor de Cultuurprijs Haarlemmermeer. Thomas Herrmann gaf regelmatig masterclasses aan het Conservatorium te Potchefstroom, Zuid-Afrika, is jaarlijks gastdocent aan de Zomeracademie in Friedrichsdorf (Duitsland) en verzorgd sinds 2010 jaarlijks masterclasses voor kamermuziek in Arosa (Zwitserland). Thomas Herrmann is als docent piano verbonden aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.
Uit de pers: “Herrmann en Laporeva vormden de volmaakte eenheid: fijnzinnig, sprankelend pianospel en de aldus geëmancipeerde, stralende viool vonden elkaar tot in de kleinste nuances.” Delftsche Courant